Wednesday, April 30, 2014

Cinch Shake Mix

Cinch Shake Mix ni minumn berprotein tinggi yang sesuai utk yang berdiet sb serat pun tinggi..cepat kenyang..setiap hari sayik fikirkan nak makan apa sarapan pagi.. makan tenghari..ambik cinch ni pun dah ok..

Cinch Shake adalah serbuk protin yang diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberikan signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat bada. bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat bada, pastikan protein terkandun dalam setiap makanna anda. Protin sangat perlu untu kembantu meningkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjada nafsu makan dan manjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%..conto makanan yang kaya protein adalah kacang soya, telur, hasil tenusu, kekacang, avokado dan ayam..

Cinch Shake Mix ada 3 perasa iaitu Coklat, Vanilla dan Cafe Latte


Setiap kali anda minum Cinch, anda akan mendapat 24 gram protin, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6 gram serat larut (dicadangkan diambil bersama  dengan 1 sudu ESP). Ini penting kerana protin digunakan untuk membina otot  danototlah menaikkan kadar metabolisme dan juga membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protin juga boleh menahan pengambilan makanan antara waktu malam. Tidak lupa juga kepada LEUICINE - nutrisi penting di dalam Cinch untuk keperluan tubuh kita.



  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
  • Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  •  Soya bukan GMO
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan

 
 Umie Sapidah|Shaklee Independent Distributor
0134215713|shafiedah_n@yahoo.com

Tuesday, April 29, 2014

Carotomax: Vitamin mata dan anti kanser

Saper sangka.. Shaklee pun ada vitamin utk mata sb beberapa org rakan sy pun mcm xpercaya yg shaklee pun keluarkan vitamin utk yang rabun.

Jom kita tengok apa kebaikan vitamin ni utk kesihatan kita.
Carotomax ini mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kay dengan anti-oksidant seperti sumpai laut, tomato, biji anggur, brokali, marigold, epal, kentang, minyak kelapa sawit dll. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Manfaat Utama:

  1. Lebih Selamat dari Vitamin A -  penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  2. Mempertingkatkan Penglihatan -  Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan didlm gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam dimata.
  3. Meredakan penyakit kulit -  pengambilan yang byk akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.
  4. Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapidan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  5. Melawan kanser dan oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru dan payudara . ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  6. Menghalang infeksi -  merangdang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, asthma, flu dan selsema.
  7. Menggalakkan perkembangan normal dan sihat -  meransang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga penghasilan sperma yang sihat.



Umie Sapidah|Shaklee Independent Distributor
0134215713|shafiedah_n@yahoo.com


Monday, April 28, 2014

Lecithin Shaklee

Lecithin ni glamour dikalangan yang ingin nampak slim.. kalau yg br lagi.. mari baca sedikit info mengenai lecithin ni.

1. Lecithin sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak2 lain. Sb tu boleh bantu utk cegak penyakit high blood, stroke.

2. Lecithin utk yg ingin slim sb ia bertindak memecahkan lemak.

3. Lecithin membantu mebgurangjan atau mencegah penyakit berkaitan hati

4. Lecithin juga dikenali sebagai makan otak dan saraf kerana ia membantu sel otak berkembang, mampu mengurangkan atau mencegak penyakit nyanyuk.

5. Lecithin bertindak sebagai pelincir bg sendi2 dan membantu dlm penjagaab tisu buah pinggang dan penghadaman.

6. Lecithin adalah zat utk kecantikan, menghasilkan rambut yg sihat, berkilat.


1 bj Lecithin mengandungi 530mg lecithin kalau utk melarutkan lemak dan kolestrol perlu 6000-7000mg sehari, kalau utk slim perlu 4000mg dan utk otak 7000mg sehari..jadi kiralah sendiri yer brapa biji anda perlu mkn sehari.. 


  
Umie Sapidah|Shaklee Independent Distributor
0134215713|shafiedah_n@yahoo.com

Shaklee CoQHealth Plus bantu Jantung lebih sihat

CoQHealth Plus Shaklee ni telah dilancarkan pada bulan 6 tahun 2013...seronoklah rakyat Malaysia sb ada vitamin yng kusus utk jantung memandangkan ramai rakyat Malaysia yg mengalami sakit jantung dan penyakit jantung adalah pembunuh no. 1. Selain membuat senaman, pengambilan makanan yang sihat memang digalakkan dan pengambilan makanan tambahan juga membantu jantung lebih sihat. Kandungan COQHealth ni adalah CoQ10 yang berasal dari sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya.


botolnya kecik lagi berkhasiat

Untuk mendapatkan jumlah yang stara dengan 28mg CoQ10 di dlm CoQHealth, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli... bygkan sanggup ker anda nak makan byk tu? Selain tu ada vitamin E, ekstrak teh hijau pun ada. Tujuannya utk mengukukan keupayaan antioksidan dan membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu anatara kapilari darah dan jantung)

Disebabkan peningkatan usia, keupayaan tubuh dalam menghasilka coq10 ni menurun dan pada tahap ntertinggi penghasilan CoQ10 tertinggi adalah di usia 20 tahun. dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Bayangkan kalau umur dah 40 tahun.. sebanyak 68.2% jumlah CoQ10 yang dpt dihasilkan.. no wonder la.. kalau usia dah meningkat.. byk penyakit yang elibatkan organ dalaman kita akan rosak seperti Hati, Paru-paru, Buah Pinggang dan Jantung.



CoQ10 dapat:

  • Menyokong penghasilan tenafa bagi jantung
  • Menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambahkan dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah
Selain untuk kesihatan jantung.. CoQ10 ni ada kelebihan lain pada tubuh kita.. itu umie akan kongsikan pada entri selepas ni.



credit:

MamaFaiz

Sunday, April 27, 2014

MealShakes Shaklee


Assalamualaikum

Lama blog x berupdate sb menumpukan sepenuhnya di Fb Page..

Ni umie nak cerita sedikit mengenai Mealshakes.. Actually umie sendiri xpernah rasa mealshakes ni lagi cuma.. umie bagi ayah umie makan mealshakes ni.. hehehe... every month akan beli.. kalau xda mealshakes ni ayah umie xda selera nak makan.. lagilah org tua yang memang dah xda selera nak mkn kan...

so sedikit info mengenai Mealshakes..
Perbezaan Mealshakes dengan produk lain:

Mealshakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi- buah-buahan, sayur sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sgt berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh darip peringkat bayi hingga ke org dewasa. Kebiasaannya, ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Mealshakes dihasilkan utk semua golongan - bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran(vegetarian), org sakit, org yang sibuk bekerja atau org yang selalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan pagi yang pernuh berkhasiat, mealshakes shaklee merupakan pilihan bijak.





Manfaat Mealshakes:

1. Nutrisi Lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
 - kekurangan pengambulan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjsama dengan vitamin larut lemak.

2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh -  kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

3. Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesioum yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

 4. Anti-oksida -  mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan prrosos penuaan.

5. Mengembalikan Seri Wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebh cantik.

6. Detoksifikasi -  Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

7. Kelazatan rasanya - minuman yang lazat untuk diambikl bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen shaklee berdekatan anda.. boleh jer hubungi umie 0134215713, COD Putrajaya, Banting, Dengkil, Sepang dan Nilai.



Saturday, April 26, 2014

Hati Bertoksin, Kanser Hati ::DTX Shaklee::

Assalamualaikum...

Tengok list produk.. baru umie perasan yang umie xpernah cerita lagi pasal DTX Shaklee ni...
umie pun makan Dtx tp jarang.. sb kalau amalkan Dtx ni pun bagus gak.. nak cuci hati.. kulit pun jadi cantik sb xda toksin...

Dah alang-alang nak cerita pasal DTX ni.. umie nak bagi info sikit pada u all apa kaitannya Dtx ni dengan hati...


Hati manusia dewasa mempunyai berat antara 1.3 - 3.0 kilogram. Ia adalah organ lembut berwarna perang kemerahan. Hati merupakan organ kedua terbesar manusia (organ terbesar adalah kulit) dan kelenjar terbesar dalam tubuh manusia.
Ia terletak di bawah diafragma di sebelah kanan badan manusia. Sebahagian besar permukaan hati terletak di dalam sangkar toraks bagi melindunginya daripada kecederaan. ia juga menjadi alas bagi pundi hempedu yang menyimpan hempedu.
(credit:http://ms.wikipedia.org/wiki/Hati)

Hati berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. hati boleh dianggap sebagai sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia dan menjalankan fungsi-fungsi kritikal.

Hati ni berfungsi utk detoksifikasi, rembesan hempedu, mengawal paras gula dalam darah dan penting dalam metabolisme lemak.

Detoksifikasi - fungsinya untuk membersihkan darah dari zat- zat yang tidak penting seperti zat kimia dari obat- obatan yang berbahaya bagi tubuh dan dibuang melalui proses pembuangan. Sehingga darah yang akan dialirkan ke seluruh tubuh adalah darah yang bersih dari zat- zat berbahaya tersebut. Bagi wanita hati memiliki peranan yang penting sebagai bagian penting tubuh namun hati juga merupakan indera perasa dimana wanita bisa merasa jika terjadi sesuatu hal pada dirinya atau disekitarnya.

 Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisme protin. Untuk mendetoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksin termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.

Rembesan Hempedu -Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; is memecahkan lapisan yang kecik (small globule). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak; A, D, E, F K dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A.

Mengawal Paras Gula Dalam Darah - Dengan menukarkan tiroksima - hormon tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. Hati mewujudkan GTF(faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glution. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dlam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen dan kemudian ditukarkan kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormon sperti estrogen adrenalin dan insulin.

Penting Dalam Metabolisme Lemak - Penting di dalam sintesis sid lemak dari asid amin dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein dan phospholipid, dan ketika pengoksidan lemak untuk menghasilkan tenaga. Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.


Time umie buat entri ni memang takut gak tgk hati yang pada mulanya sihat tp hati yang bertoksin boleh menyebabkan beberapa penyakit hati termasuklah kanser hati..menakutkan bukan...
sama-samalah kita jaga hati kita..

Nak bagi clear hati kita yang dah bertoksin ni..boleh gak amalkan suplemen.. Suplemen yang dicadangkan adadalah:

VIVIX
DTX
NUTRIFERON
VITA C PLUS 
ALFALFA

tp kali ni umie nak jelaskan sikit mengenai DTX

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang sgt penting dari biji benih pokok tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dendelion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.


Inilah rupa botol DTQ tu...

Kalau ada yang berminat nak daptkan suplemen shaklee.. jgn segan utk menghubungi umie 0134215713 (whatsapp/sms) 
umie boleh COD sekitar Putrajaya, Bangi, Banting, Dengkil, Kota Warisan dan Nilai..negeri-negeri lain umie boleh menggunakna perkhidmatan pos..